Bart Cillekens

‘Ik sta graag klaar voor leerlingen. Ze laten zien hoeveel gave dingen er zijn in de wereld en met ze op avontuur gaan. Dat geeft me nog altijd een enorme kik. Mijn enthousiasme hierover deel ik ook graag met andere docenten. Ze (weer) laten inzien hoe leuk en waardevol het kan zijn om in contact met leerlingen te staan en het ontdekkende puberbrein te prikkelen. Hoe fantastisch dat is! Uiteindelijk zijn we dit vak gaan doen om voor leerlingen iets te betekenen.

Vanuit de verschillende posities die ik in het onderwijs gehad heb, probeer ik nu binnen organisaties veranderingen mee op touw te zetten. Daarin voorop willen lopen met uitproberen en in beweging blijven, motiveren, promoten en enthousiasmeren, kenmerkt mijn stijl van werken. Ik houd ervan samen dingen te delen, elkaar te informeren en menselijke processen te versterken. Daar zet ik mij met Hoeve77 voor in.

Na al die jaren verveelt het onderwijs nog altijd niet en geeft elke dag weer een nieuw leerproces en uitdaging. Ik neem je graag mee op mijn ontdekkingstocht.’

Marije Schreven

‘Al jarenlang zet ik mij vol passie in om kinderen te helpen in hun ontwikkeling naar zelfbewuste jongvolwassenen. Daarbij vind ik het belangrijk dat jongeren zelf een actieve rol nemen in hun leerproces. Daarom kijk ik samen met de individuele leerling wat zijn wensen en behoeften zijn en hoe ik hem/haar kan begeleiden om uiteindelijk zelf ‘in control’ te komen. Gezien de verschillende problematieken en leeftijden lever ik dus altijd maatwerk.  

Met minimale extra inzet kan een leerling al enorm geholpen zijn. Daarom begeleid ik ook graag docenten/mentoren oog te krijgen voor de individuele leerling en te gaan inzien wat de ondersteuningsbehoeften zijn. Ik doorzie snel waar knelpunten liggen en begeleid hen graag met tools die ze direct in hun lespraktijk kunnen inzetten om individuele leerlingen te begeleiden met hun hulpvragen. Daarbij merken collega’s dat ook zij met elke ervaring iets extra’s toevoegen aan hun eigen rugzakje, waardoor ze zich persoonlijk ontwikkelen.

Zo ontstaan positieve processen waarin zowel leerlingen als docenten groeien. Het plezier ze hierin te mogen begeleiden vormt een essentieel onderdeel in mijn werk met Hoeve77.’

Bart Cillekens

‘Ik sta graag klaar voor leerlingen. Ze laten zien hoeveel gave dingen er zijn in de wereld en met ze op avontuur gaan. Dat geeft me nog altijd een enorme kik. Mijn enthousiasme hierover deel ik ook graag met andere docenten. Ze (weer) laten inzien hoe leuk en waardevol het kan zijn om in contact met leerlingen te staan en het ontdekkende puberbrein te prikkelen. Hoe fantastisch dat is! Uiteindelijk zijn we dit vak gaan doen om voor leerlingen iets te betekenen.

Vanuit de verschillende posities die ik in het onderwijs gehad heb, probeer ik nu binnen organisaties veranderingen mee op touw te zetten. Daarin voorop willen lopen met uitproberen en in beweging blijven, motiveren, promoten en enthousiasmeren, kenmerkt mijn stijl van werken. Ik houd ervan samen dingen te delen, elkaar te informeren en menselijke processen te versterken. Daar zet ik mij met Hoeve77 voor in.

Na al die jaren verveelt het onderwijs nog altijd niet en geeft elke dag weer een nieuw leerproces en uitdaging. Ik neem je graag mee op mijn ontdekkingstocht.’

Marije Schreven

‘Al jarenlang zet ik mij vol passie in om kinderen te helpen in hun ontwikkeling naar zelfbewuste jongvolwassenen. Daarbij vind ik het belangrijk dat jongeren zelf een actieve rol nemen in hun leerproces. Daarom kijk ik samen met de individuele leerling wat zijn wensen en behoeften zijn en hoe ik hem/haar kan begeleiden om uiteindelijk zelf ‘in control’ te komen. Gezien de verschillende problematieken en leeftijden lever ik dus altijd maatwerk.  

Met minimale extra inzet kan een leerling al enorm geholpen zijn. Daarom begeleid ik ook graag docenten/mentoren oog te krijgen voor de individuele leerling en te gaan inzien wat de ondersteuningsbehoeften zijn. Ik doorzie snel waar knelpunten liggen en begeleid hen graag met tools die ze direct in hun lespraktijk kunnen inzetten om individuele leerlingen te begeleiden met hun hulpvragen. Daarbij merken collega’s dat ook zij met elke ervaring iets extra’s toevoegen aan hun eigen rugzakje, waardoor ze zich persoonlijk ontwikkelen.

Zo ontstaan positieve processen waarin zowel leerlingen als docenten groeien. Het plezier ze hierin te mogen begeleiden vormt een essentieel onderdeel in mijn werk met Hoeve77.’